ЗВІТ ЗА 2024 РІК (МОНІТОРИНГ ТА ВНУТРІШНЯ ОЦІНКА ЯКОСТІ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ)
Звіт
про проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг у центрі надання соціальних послуг Поворської сільської ради у 2024 році
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 року № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» та у відповідності до наказів Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013 № 760 «Про Затвердження державного стандарту догляду вдома», наказу директора центру від 02.01.2024 року № 8-од «Про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг, призначення відповідального та створення комісії з проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг» здійснено роботу з проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг в період з 01.02.2024 року по 31.07.2024 року.
У центрі надання соціальних послуг Поворської сільської ради продовжують функціонувати два структурні підрозділи:
- відділення соціальної допомоги вдома;
- відділення соціальної роботи.
Для забезпечення даного напряму роботи було здійснено наступні заходи:
- призначено відповідального за організацію і проведення оцінки якості надання соціальних послуг;
- затверджено склад комісії з моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг, до складу якої включені працівники центру, сільської ради, спеціалісти та працівники соціальної сфери, отримувачі соціальних послуг - загалом 6 осіб;
- директором затверджено порядок, план та графік проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги догляду вдома;
- опитано 90 % отримувачів соціальної послуги догляду вдома;
- проведено опитування, співбесіду та анкетування отримувачів соціальної послуги догляду вдома, здійснено телефонні дзвінки.
Оцінка якості та моніторинг здійснювались по послузі догляд вдома.
10 соціальних робітників надають соціальні послуги особам похилого віку та особам з інвалідністю у 10 селах Поворської громади. Середнє навантаження на одного соціального робітника становить 10 осіб.
Одним із критеріїв проведення оцінки якості надання соціальних послуг є самооцінювання працівників центру. За результатами перевірки працівники центру задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій рівень кваліфікації.
Щомісяця на нарадах з працівниками центру проводиться моніторинг та аналіз щодо якості надання соціальних послуг. За звітний період проведено 7 нарад. Спостереження за процесом надання соціальних послуг відбувається при планових перевірках, які фіксуються в актах перевірок. Здійснено 11 виїзних перевірок виконання посадових обов`язків соціальних робітників.
Протягом звітного періоду у 2024 році надано 28408 послуг безкоштовно, здійснено 5585 відвідувань.
Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги догляду вдома, наведені у додатку 4 Державного стандарту догляду вдома зі змінами.
Використовувалися такі методи оцінки: опитування шляхом відвідування підопічних вдома з метою отримання відгуків стосовно організації послуги догляду вдома, співбесіди, анкетування, телефонне опитування, аналіз звернень. В опитуванні взяли участь 82 отримувача соціальної послуги догляду вдома. За період проведення оцінки скарг не надходило.
За звітний період у 2024 році на момент оцінювання було виявлено та надано послугу догляд вдома 184 особам похилого віку та особам з інвалідністю, з них: одинокі – 60 осіб, самотньо проживаючі – 124 особи. Знято з обслуговування 9 осіб, з них: у зв`язку зі смертю – 7 осіб, із переїздом – 1 особа, із доглядом родичів – 1 особа.
Станом на 01.08.2024 року 102 особи фактично отримують соціальні послуги у відділенні соціальної допомоги вдома, з них: ІІІ гр. рухової активності – 41 особа, ІV гр. рухової активності – 59 осіб, V гр. рухової активності – 2 особи.
Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг були застосовані якісні показники:
- адресність та індивідуальний підхід,
- результативність,
- своєчасність,
- доступність та відкритість,
- повага до гідності отримувача соціальної послуги,
- професійність.
Адресність та індивідуальний підхід: комісією перевірено особові справи отримувачів соціальних послуг. Всі особові справи отримувачів (102 особи) містять договір, акти оцінки потреб сім`ї/особи, у кожній справі є діючий індивідуальний план. Індивідуальні плани надання соціальних послуг відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів послуг, з урахуванням групи рухової активності. Індивідуальний план складений у двох примірниках (один примірник знаходиться у отримувача послуги, другий наявний в особовій справі отримувача).
Результативність: згідно проведеного опитування, в тому числі і телефонного, 90% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувача соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась. 5 осіб із числа опитаних задоволені не в повній мірі, усно повідомили про недотримання графіка відвідувань соціальним робітником та непорозуміння між отримувачем та соціальним робітником, які були вирішені терміново. Комісією встановлено, що оцінка якості надання соціальних послуг персоналом (самооцінка) здійснюється постійно. При перевірці якості надання соціальних послуг завідувачем відділення проводиться спостереження за процесом надання послуг. Пропозиції по удосконаленню роботи розглядаються щомісяця на нарадах з працівниками центру.
Письмових скарг зі сторони підопічних не надходило.
Своєчасність: рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається протягом 10 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача соціальної послуги або його законного представника з урахуванням здійснення оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.
Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома завідувачем відділення проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби).
Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги вдома здійснюється один раз на рік.
Після прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двохсторонньому порядку.
Доступність та відкритість: власного приміщення центр немає, розташований у приміщенні Поворської сільської ради, яке обладнане пандусом, що є безперешкодним доступом для відвідувачів. Приміщення центру відповідає санітарним нормам.
Повага до гідності отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішнього моніторингу та згідно проведених опитувань, в т.ч. і по телефону, отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені роботою соціальних робітників.
Працівники центру ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману у процесі виконання службових обов’язків. Випадків порушення договору не виявлено. Були зафіксовані поодинокі усні скарги щодо яких відразу прийнято міри.
Професійність: штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації та відповідають Державному класифікатору професій.
Посадові інструкції затверджені згідно «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80. Соціальні послуги», затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.03.2017 року № 518. Всі працівники відділення соціальної допомоги вдома ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників центру.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувались кількісні показники соціальної послуги догляду вдома.
Від отримувачів соціальних послуг письмових скарг не надходило. Всі звернення про отримання соціальної послуги догляду вдома задоволені.
Підвищення кваліфікації працівники відділення соціальної допомоги вдома не проходили.
Встановлено, що у кожного надавача соціальної послуги в наявності є медична книжка установленої форми (Ф-№1-ОМК) та своєчасно пройдено профілактичний медичний огляд.
Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
Показники якісні |
Від 80% до 100% (добре) |
Від 51% до 79% (задовільно) |
Від 0% до 50% (незадовільно) |
Адресність та індивідуальний підхід |
«Добре» |
- |
- |
Результативність |
«добре» |
- |
- |
Своєчасність |
«добре» |
- |
- |
Доступність |
«добре» |
- |
- |
Повага до гідності отримувача соціальної послуги
|
«добре» |
- |
- |
Професійність |
«добре» |
- |
- |
Показники кількісні
|
Від 0% до 50% |
Від 51% до 79% |
Від 80% до 100% |
Кількість скарг та результат їх розгляду |
- |
- |
«добре» (від0%до20%) |
Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома |
- |
- |
«добре» |
Кількість працівників, які мають фахову освіту |
- |
- |
- |
Кількість соціальних працівників, які пройшли атестацію |
- |
- |
|
Періодичність проведення моніторингу та оцінки якості |
- |
- |
«добре» |
Оцінка якості соціальних послуг в цілому
Узагальнений статус |
Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу
|
«добре» |
Продовжувати роботу із суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
|
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги догляду вдома показники відповідають встановленому рівню – «Добре».
«добре» |
Продовжувати роботу із суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
- |
Отже, у центрі надання соціальних послуг Поворської сільської ради проведено внутрішній моніторинг та оцінку якості надання соціальної послуги догляду вдома. Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників усі вищевказані соціальні послуги, що надаються центром відповідають встановленому рівню – «Добре».
Заплановано продовжувати і надалі здійснювати заходи для покращення якості надання соціальних послуг та удосконалення діяльності центру.
Директор центру __________________ Валентина ДОРОШКО