ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НОВА РЕДАКЦІЯ)
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення сесії
Поворської сільської ради
від 20 грудня 2023 року № 33/16
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОВОРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
(нова редакція)
с. Поворськ
2023 рік
1. Центр надання соціальних послуг Поворської сільської ради (далі - центр) є комунальним закладом Поворської сільської ради, структурні підрозділи якого провадять соціальну роботу та надають соціальні послуги особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (далі - особи/сім’ї).
Повна назва: центр надання соціальних послуг Поворської сільської ради.
Скорочена назва: ЦНСП Поворської сільської ради.
Юридична адреса: 45050, Волинська область, Ковельський район, село Поворськ, вулиця Київська, 39.
2. Центр утворюється, реорганізовується та ліквідується в порядку, передбаченому законодавством, Поворською сільською радою (далі - засновник) з урахуванням потреб відповідної територіальної громади для виконання їх завдань і функцій.
Положення про центр, його структуру, штатний розпис і кошторис затверджує засновник.
Діяльність центру повинна відповідати критеріям діяльності надавачів соціальних послуг.
3. Методичний та інформаційний супровід діяльності центру забезпечує обласний департамент соціальної та ветеранської політики та обласний центр соціальних служб.
4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, іншими нормативно-правовими актами з питань надання соціальних послуг, а також цим Положенням.
5. Основними завданнями центру є:
проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення;
надання особам/сім’ям комплексу соціальних послуг, яких вони потребують, відповідно до класифікатора соціальних послуг, затвердженого Мінсоцполітики, з метою мінімізації або подолання таких обставин.
6. Центр відповідно до визначених цим Положенням завдань:
виявляє осіб/сім’ї і веде їх облік;
проводить оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг;
надає допомогу особам/сім’ям у розв’язанні їх соціально-побутових проблем;
забезпечує соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу;
забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань на підставах, передбачених законом, бере участь у роботі спостережних комісій;
складає план реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
вносить відомості до реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг;
створює умови для навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
взаємодіє з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які в межах компетенції у відповідній територіальній громаді надають допомогу особам/сім’ям та/або здійснюють їх захист;
інформує населення територіальної громади та осіб/сім’ї індивідуально про перелік, обсяг і зміст соціальних послуг, які він надає, умови та порядок їх отримання. Інформація на паперових та інших носіях повинна викладатися із забезпеченням контрасту і розміру шрифту, які даватимуть змогу вільно читати її, зокрема особам із порушеннями зору і тим, що переміщуються у кріслах колісних.
Інформація також надається у вигляді листівок, буклетів, брошур, мовою, доступною для розуміння та читання особами з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень.
Відповідні матеріали розміщуються в засобах масової інформації, на веб-сайтах суб’єктів, що надають соціальну послугу, інших інформаційних ресурсах;
інформує населення про сімейні форми виховання дітей та проводить первинний відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
бере участь у визначенні потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, а також у підготовці та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах;
готує статистичні та інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг і проведеної соціальної роботи, які подає відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого органу сільської ради (далі - уповноважений орган);
забезпечує захист персональних даних отримувачів соціальних послуг відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”;
надає особам/сім’ям психосоціальні послуги.
7. Центр з урахуванням потреб у соціальних послугах, визначених у відповідній територіальній громаді, може надавати такі соціальні послуги: догляд вдома; соціальний супровід; інформування; екстрене (кризове) втручання; соціальна адаптація; соціальна інтеграція та реінтеграція; консультування; представництво інтересів; посередництво; соціальна профілактика; транспортні; інші послуги.
8. Послуги надаються центром за місцем проживання/перебування особи/сім’ї (вдома), у приміщенні надавача соціальних послуг, за місцем перебування особи/сім’ї поза межами приміщення надавача соціальних послуг (зокрема на вулиці).
Для надання соціальних послуг у центрі утворюються такі структурні підрозділи (відділення):
відділення соціальної роботи (проведення соціальної роботи з особами/сім’ями, зокрема інформаційно-просвітницька, соціально-профілактична робота, оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах, організація надання їм соціальних послуг шляхом ведення випадку, моніторинг надання соціальних послуг центром, соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань);
відділення соціальної допомоги вдома (надання соціальних послуг догляду вдома, соціального супроводу особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання/перебування).
Відповідно до потреб територіальної громади в соціальних послугах у центрі можуть утворюватися:
спеціалізована служба (відділення) підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі (надання особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, соціальних послуг консультування, інформування, представництва інтересів, денного перебування, притулку тощо).
Така служба (відділення) розміщується в окремому приміщенні (окремій будівлі, споруді або частині будівлі) з дотриманням принципу конфіденційності;
інші структурні підрозділи, діяльність яких спрямовується на надання послуг особам/сім’ям з урахуванням потреб у соціальних послугах, визначених у відповідній територіальній громаді.
Зазначені структурні підрозділи утворюються за рішенням засновника центру.
Структурний підрозділ очолює керівник, якого призначає на посаду та звільняє директор центру.
Положення про структурні підрозділи центру затверджуються директором центру та погоджуються засновником в особі сільського голови.
9. Центр має право:
самостійно визначати форми та методи роботи;
подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг;
утворювати робочі групи, мультидисциплінарні команди із залученням представників установ, закладів, організацій тощо, які в межах компетенції надають допомогу особам/сім’ям;
залучати на договірній основі підприємства, установи, організації, фізичних осіб, волонтерів до надання соціальних послуг у підрозділах центру;
залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг.
10. Центр провадить діяльність за принципами недискримінації, дотримання прав людини, прав дитини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності; добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
11. Підставою для надання соціальних послуг є:
1) рішення уповноваженого органу про надання соціальних послуг;
2) наказ про надання соціальних послуг;
3) договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг) та індивідуальний план надання соціальної послуги.
Рішення про надання соціальних послуг приймається уповноваженим органом відповідно до законодавства.
Надання соціальних послуг одноразово здійснюється без укладення договору згідно з класифікатором соціальних послуг.
У разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях для невідкладного надання соціальних послуг засновник може
уповноважити центр приймати рішення про надання соціальних послуг екстрено (кризово) особам/сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах через шкоду, завдану пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією, та внутрішньо переміщеним особам.
Рішення про надання соціальних послуг екстрено (кризово) оформляється наказом центру про надання соціальних послуг екстрено (кризово). Акти про надання соціальних послуг екстрено (кризово), складені за формою, затвердженою Мінсоцполітики, надсилаються центром уповноваженому органу протягом одного місяця з дня надання соціальних послуг.
На час надання соціальних послуг екстрено (кризово) не визначається ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг, не складається індивідуальний план надання соціальної послуги та не укладається договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг).
У разі потреби в наданні соціальних послуг постійно центр вживає заходів для виготовлення отримувачу соціальних послуг усіх необхідних для надання соціальних послуг документів, після чого:
визначає ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги;
встановлює групу рухової активності (у разі потреби);
визначає зміст та обсяг соціальних послуг;
складає індивідуальний план надання соціальної послуги;
видає наказ про взяття отримувача соціальних послуг на обслуговування;
укладає з отримувачем соціальних послуг договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг).
12. Центр очолює директор, якого призначає на посаду (на конкурсній основі за контрактом) та звільняє з посади засновник.
13. Директор центру:
організовує роботу центру, персонально відповідає за виконання завдань центру, визначає ступінь відповідальності працівників;
здійснює контроль за повнотою та якістю надання соціальних послуг особам/сім’ям відповідно до державних стандартів і нормативів;
забезпечує своєчасне подання звітності про роботу центру;
затверджує положення про структурні підрозділи;
затверджує посадові інструкції працівників;
призначає в установленому порядку на посади та звільняє з посад працівників;
затверджує правила внутрішнього розпорядку центру та контролює їх виконання;
видає відповідно до компетенції накази та розпорядження, організовує та контролює їх виконання;
укладає договори, діє від імені центру і представляє його інтереси;
забезпечує фінансово-господарську діяльність центру, створення та розвиток матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів із надання соціальних послуг особам/сім’ям, у тому числі забезпечення автомобільними транспортними засобами, спеціальними засобами для догляду і самообслуговування;
забезпечує проведення атестації працівників в порядку, визначеному законодавством, та сприяє підвищенню їх кваліфікації;
вживає заходів для поліпшення умов праці, забезпечення дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку, санітарної та пожежної безпеки;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
14. Штатний розпис і фонд оплати праці працівників центру затверджуються відповідно до законодавства.
Примірний штатний норматив чисельності працівників центру затверджується Мінсоцполітики.
15. Утримання центру забезпечується за рахунок коштів, передбачених у відповідних місцевих бюджетах, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
16. Соціальні послуги надаються центром за рахунок бюджетних коштів, з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг або за рахунок отримувача соціальних послуг/третіх осіб.
Розмір плати за соціальні послуги встановлюється центром у визначеному законодавством порядку і затверджується його засновником.
Розмір плати за соціальні послуги залежить від змісту та обсягу послуг, що надаються.
Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються в установленому законодавством порядку.
17. Умови оплати праці, тривалість робочого часу та відпусток працівників центру встановлюються відповідно до законодавства.
З урахуванням потреб територіальної громади та можливостей засновника у центрі може бути запроваджено підсумований облік робочого часу відповідно до норм Кодексу законів про працю України.
18. Центр забезпечує для працівників, які надають соціальні послуги:
створення належних умов для професійної діяльності (у тому числі підвищення кваліфікації, супервізії);
проведення профілактичного медичного огляду;
захист професійної честі, гідності та ділової репутації, зокрема в судовому порядку;
надання спеціального одягу, взуття, інвентарю, велосипедів, проїзних квитків або виплату грошової компенсації за їх придбання відповідно до норм, затверджених засновником;
створення безпечних умов праці.
19. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності у центрі здійснюється відповідно до законодавства.
20. Моніторинг та оцінювання якості соціальних послуг у центрі проводиться відповідно до законодавства.
Контроль за додержанням центром вимог законодавства у сфері надання соціальних послуг здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
21. Центр володіє та користується майном, яке передано йому на праві оперативного управління органом, що його утворив, юридичними та фізичними особами, а також майном, придбаним за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
Центр має право на придбання та оренду обладнання, необхідного для забезпечення функціонування центру.
22. Засновник забезпечує створення та розвиток у центрі необхідної матеріально-технічної бази, в тому числі відповідність приміщень санітарно-гігієнічним, будівельним і технічним нормам, вимогам пожежної безпеки та іншим нормам згідно із законодавством.
23. Для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення центром в установленому порядку забезпечуються належні умови для вільного доступу до будівель закладу та приміщень обслуговування, безперешкодного переміщення прилеглою до закладу територією та всередині будівель, своєчасного отримання інформації, яка допомагає орієнтуватися в просторі, відповідно до вимог, установлених ДБН В.2.2 40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення” та ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди.
24. Центр є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням, штампи і бланки та є неприбутковою організацією.
25. Реорганізація або ліквідація центру надання соціальних послуг Поворської сільської ради здійснюється за рішенням сільської ради.
26. Ліквідація центру здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється уповноваженим органом або органом, який прийняв рішення про ліквідацію. Порядок і строки проведення ліквідації визначаються уповноваженим органом, який прийняв рішення про ліквідацію згідно з чинним законодавством України.
27. З моменту призначення ліквідаційної комісії, за рішенням сільської ради до неї переходять всі повноваження по управлінню центром.
28. У разі реорганізації центру права і обов`язки переходять правонаступникам.
29. При реорганізації і ліквідації центру працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства України.
30. Центр втрачає право юридичної особи і визначається таким, що припинив існування з моменту виключення його з державного реєстру.
Це Положення набирає чинності з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України. Зміни та доповнення до Положення вносяться в порядку, визначеному чинним законодавством України та іншими нормативно-правовими актами.
Сільський голова Інна БОНДАРЧУК